dimecres, 1 de desembre del 2010

Anàlisi de la pel.lícula: "Blow up"





FITXA TÈCNICA:



Títol: Blow-Up, desig d'un matí d'estiu

Títol original: "Blow up"

Adreça: Michelangelo Antonioni

País: El Regne Unit, Estats Units, Itàlia

Any: 1966

Data d'estrena: 18/12/1966

Durada: 111 min.

Gènere: Drama, Thriller, Intriga

Repartiment: Vanessa Redgrave, Sarah Milers, David Hemmings, John Castle, Jane Birkin, Gillian Hills, Peter Bowles, Veruschka von Lehndorff, Julian Chagrin, Claude Chagrin

Guió: Michelangelo Antonioni, Tonino Guerra

Pressupost: 1.800.000,00 $

Càsting: Irene Howard

Diàlegs: Edward Bond

Adreça: Michelangelo Antonioni

Direcció artística: Assheton Gorton

Fotografia: Carlo Vaig donar Palma

Guió: Michelangelo Antonioni, Tonino Guerra

Història original: Julio Cortazar Michelangelo Antonioni

Maquillatge: Paul Rabiger, Stephanie Kaye

Muntatge: Frank Clarke

Música: Herbie Hancock

Producció executiva: Pierre Rouve

So: J.B. Smith, Mike Li Mare, Robin Gregory

Vestuari: Jackie Breed Jocelyn Rickards


ARGUMENT:


Thomas (David Hemmings) és un cotitzat fotògraf londinenc de moda. Un matí, realitza unes instantànies en un parc dels afores, per il·lustrar el seu llibre. Però quan les revela s'adona que hi ha un cadàver en una de les fotos.


Realitza un text on comentis els següents aspectes sobre la pel·lícula


1. Quina diríeu que és la temàtica o temàtiques que tracta la pel·lícula?

Crec que el sexe i l'erotisme és molt important com a temàtica recurrent a Blow up. També prova de representar la violència de la realitat, sense suavitzar-la. Crec que parla també de les modes i el món de l'aparença en general, d'allò fisic i els estereotips. També gira al voltant de la idea de que la realitat és mes dura del que podem percebre a simple vista i la impotència de no poder resoldre certs conflictes.

TREBALL PELICULA
COMENTARI ESCRIT SOBRE LA PEL.LICULA



*Blow-*Up és un film íntimament lligat al temps en el qual va ser fet: Londres, intervinguts dels 60, basat en un conte de Julio *Cortázar de qui Antonioni pren només la idea: un fotògraf professional descobreix en revelar i ampliar un rodet de fotografies alguna cosa que a simple vista no havia estat capaç de veure. En el relat de *Cortázar la petita història i el seu significat és completament diferent al del film d'Antonioni, però, quin és el significat del film? “Necessitaré almenys un altre film per explicar *Blow-*Up” diu el director a Cannes.
Si aquesta pel·lícula, aparentment, es desenganxa de l'obra anterior d'Antonioni, ho fa només espacialment, volant d'Itàlia a Gran Bretanya, però, en el fons torna a ser una recreació de la mateixa, dels mateixos elements que defineixen l'obra d'aquest autor, des d'angles diferents, tal vegada més simples, i per tant, més comprensibles.
Lliga millor els caps del discurs i encara que la trama i la seva fi queden oberts a la interpretació, tot el seu desenvolupament formal segueix i millora les pautes ja vistes en les seves anteriors pel·lícules.



OPINIÓ PERSONAL:

Sincerament, la pel.lícula m'ha costat d'entendre, i l'he trobat bastant extranya, però aquesta és precisament la seva gràcia, que s'allunya de convencionalismes i tòpics, i no segueix un argument al que estiguem acostumats. També hem de situar-nos en l'època (anys seixanta), i comprendre que va trencar amb tot, va ser innovadora i tracta temes més profunds que a simple vista no es poden copçar, igual que en la fotografia, el protagonista no aconsegueix veure el cadàver en el moment de la instantània, sino rere un procés de revel.lat.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada