diumenge, 3 d’abril del 2011

Feu l’exercici 1 i trieu UNA de les dues opcions (A o B), de la qual heu de resoldre els exercicis
corresponents (2 i 3).



Exercici 1
[2 punts]
Observeu la senyalització de la imatge A i responeu a les qüestions següents:
— Descriviu els elements gràfics dels quals es compon normalment la senyalització.
— Expliqueu, segons el vostre parer, els avantatges i els inconvenients de caràcter
funcional i simbòlic de la senyalització d’aquesta imatge.


1.-Les fletxes, que senyalen la direcció i les paraules, que indiquen que es troba a cada direcció.

2.-inconvenients
La lletra no es llegeix amb facilitat, ja que les lletres no son les més adients i el suport és un error perque les lletres s'entenguin.
3-aventatges
Les fletxes tenen un caràcter funcional, ja que es veu clarament la direcció que s'ha de seguir per arribar a la classe pertinent. En canvi, pel que fa al conjunt, trobo que té un caràcter més simbòlic o estètic, ja que el que més destaca és la originalitat en la forma d'indicar cada itinerari. Cal dir però que al tractar-se d'una universitat els alumnes ja saben els itineraris que hi ha marcats al sostre.




OPCIÓ A
Exercici 2
[2 punts]
Els objectes flexibles han significat un canvi en la concepció de la carcassa tradicional
rígida dels artefactes, però no sempre ofereixen les mateixes garanties de funcionalitat.
Observeu la imatge B i comenteu quins avantatges i inconvenients origina la flexibilitat
d’aquest objecte tant des del punt de vista funcional com des del punt de vista
simbòlic.


És més pràctic, ja que la pantalla on apareixen els nombres queda protegida, i que hi ha un estalvi en material.
- La manera com es protegeix l'objecte, enrollant-lo fins que quedi un cilindre, és un desaventatge si tenim en compte els botons, ja que al haver contacte d'aquests amb la resta de l'estructura plegada, podrien activar-se.


Exercici 3
[6 punts]

Embalatge per a unes botes d’esquí
Projecteu un embalatge de cartó que pugui contenir un parell de botes d’esquí com
el que s’observa en la imatge C, amb les mesures indicades. L’embalatge ha de portar la imatge gràfica de la marca, ha de tenir prou espai per a les característiques de les botes,com ara la talla, i ha de ser d’una forma que en permeti un bon emmagatzematge i que en faciliti el transport.




Embalatge:





OPCIÓ B
Exercici 2
[2 punts]
L’any 1999, SEAT va presentar, al Saló de l’Automòbil de Ginebra, una nova imatge
gràfica, per a mostrar millor el perfil entusiasta, jove i esportiu característic de l’empresa. Dues de les novetats principals van ser un nou logotip i un nou grafisme per a identificar la marca (imatge D). Expliqueu quins són els canvis i els atributs gràfics i sígnics de la nova identitat de l’empresa respecte de l’anterior.



Disseny
Sèrie 2

La nova imatge corporativa de la marca, a diferència de la Imatge D, se li atribueix una forma més aerodinàmica, degut a l'arrodoniment del logotip i el color metalitzat amb el que s'omple la lletra "s", aplicant així clars i foscos que augmenten encara més la sensació de metall i de formes corves. Per a que la imatge destaqui més i tingui més potència el color passa de ser blau a ser vermell, aquest vermell s'aplica tant al contorn de la "s", fins aquest moment inexistent i a la tipografia de la paraula "SEAT", que també pateix un canvi respecte a la imatge anterior, passa de ser més sofisticada i amb una repetició d ela "s" del logo, a utilitzar una lletra més simple, amb formes més sutils i corves que fan que el que destaqui molt més el conjunt del logotip. Es suprimeix també, una de les barres que separen les dues corves de la lletra "s" es passa de dues línies a una. El logotip en general passa de ser una imatge més vertical, a aixemplar-se i ser horitzontal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada